¡chevere!

7 oktober 2012 - Guayaquil, Ecuador

Jeetje, wat gaat de tijd snel! Al weer op 1/3 van mn reis, dus weer tijd voor een nieuwe update. Vorige week ben ik in cuyabeno geweest wat midden in de jungle ligt. Om er te komen vanaf Quito moet je 8 uur met de bus, daarna nog eens 2 en een half uur met een auto en dan nog eens 2 en een half uur met de boot. Een hele tocht dus! Bij de bootrit al de eerste baby anaconda gezien op armlengte afstand, woolen monkeys slingerend in de bomen en super mooie enorme blauwe vlinders waarvan ik de naam ben vergeten :p. In die week heb ik geen spaanse lessen gevolgd maar wel heel veel activiteiten gedaan: piranha vissen (ik had de eerste piranha gevangen en daarna nog een hele grote waardoor mijn lijn brak!), zwemmen met de kaaimannen, anaconda's en piranha's (erg leuk ;p), op bezoek bij een tribe om pan de yuca te maken ( dat is een brood gemaakt van yuca wortelen -> beetje droog maar met marmelade goed te doen), je rugpijn laten verdwijnen door met een plant met stekels op ue rug te slaan waardoor je dus enorme blaren krijgt (gelukkig had ik geen rugpijn op dat moment en heb ik het dus niet laten doen, een shaman bezoeken die vertelde over hoe je een shaman wordt en een kort ritueeltje voor deed. Één van zijn verhalen gaat over een drankje die je moet drinken (gemaakt van een bloem) waardoor je in een soort coma raakt voor 24 uur (of langer, wat je niet overleeft) en tijdens die coma ga je dus hallucineren over je ergste nachtmerries (beesten die je levend opeten etc.). Als je het drankje overleefd en bereidt bent om het nog een keer te nemen dan ben je waardig genoeg om een shaman te worden! Er was ook nog een ander drankje genaamd yahé, dat drink je om antwoorden op vragen te krijgen als je bijvoorbeeld gestresd bent of je niet lekker voeld. Sommige toeristen proberen het drankje omdat het een soort zelfde werking heeft als mushrooms, alleen schijt je van dit drankje gewoon in je broek en ga je zwemmen om 6 uur sochtends terwijl er dan allemaal gevaarlijke beesten zijn. Gelukkig heeft niemand van onz groep het drankje geprobeerd. We hebben ook nog een hike gedaan waar ik natuurlijk zo nodig in het moeras moest vallen. En we gingen kanoën, opzoek naar de hidden laguna, super mooi daar. Afgelopen weekend voor het laatst in Quito geweest, dus dat hebben we afgesloten met een heerlijk dineetje. Afgelopen week was ik in montanita een chevere ciudad (cool stadje). Aan de zee met allemaal mensen met dreadlocks en een hele relaxed attitude. Elke dag les gehad en surfles, dus echt een druk programma. Het surfen ging echt heel goed, de eerste golf di ik pakte stond ik al meteen, alleen zat de eerste dag wel onder de blauwe plekken :p. Naast het surfen ook bijna elke avond uit geweest. Eerst naar de cocktailstreet om een lekker fruitcocktail te nemen (een straatje vol met cocktail standjes) en daarna naar de cana grill of hola ola om de rest van de avond te dansen! Vrijdag ben ik met laura naar puerto lopez geweest om walvissen te gaan kijken! Heb er vijf gezien en ook een babytje heel leuk :). Dus echt een chevere week, alleen moest ik die afsluiten met een gestolen tas waar mijn camera in zat :(. Nog heel lang gezocht naar de ongure mensen die hem misschien hadden maar niet mee gevonden... Er is al weer een nieuwe dus nu heel veel foto's maken zodat ik er ig een paar heb van deze reis. Nu vliegen naar de galapagos eilanden. ¡Chevere!

1. Marit:
    7 oktober 2012
    He lief grietje, wat een fantastische avonturen. Pech hoor dat je camera is gestolen. Zet je de foto's van Laura nog op je blog, dan kunnen we nog even meegenieten. knuffel mamma
  2. Kim:
    7 oktober 2012
    Hee lieve nicht! Supergaaf allemaal! Jammer van je camera, maar kan niet wachten op je foto's. Dikke kus Kim
  3. Mary:
    8 oktober 2012
    Hoi Globetrotter, wat een verhaal weer en dat in zo'n korte tijd, geweldig. Balen van je camera zeg maar alweer een nieuwe want ja dat moet je wel vereeuwigen wat je allemaal meemaakt. Geniet lekker verder en iik kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    Liefs,

Mary
  4. Harro:
    13 oktober 2012
    Hey super nicht;
    Wat een gave verhalen en reacties staan er op je blog!!!
    je hebt een geweldig avontuur daar, doet veel spannende dingen en leert veel bijzondere dingen. zo te lezen geniet er er met volle tegen van. Blijf genieten. iK lees snel weer je blog!!!
    Dikke knuffel, Harro.
  5. Marit:
    17 oktober 2012
    He meis, wat een super leuke foto's! Vooral de zeehonden zijn adorable! Geniet er van meis. Hier gaat alles prima. Ben met Lucky op Texel in de regen en een boek ..... best lekker overigens.
    Dikke knuffel mamma
  6. Opa:
    29 oktober 2012
    Mamma leerde me hoe jou te bereiken. Je maakt prachtige dingen mee. Die zal je nooit meer vergeten en een plaats geven in je verdere leven. Lieve prinses, ga door met je te verbazen, te genieten daar ver van huis.
    Fijne knuffel oma en opa
  7. Anouk:
    30 oktober 2012
    Lief zusje!
    Alweer bijna 2/3 van je reis er op zitten. De tijd gaat snel!
    Hier gebeurt er niet zo veel, maar jij zal al weer een heleboel mooie dingen hebben meegemaakt. We kijken allemaal uit naar je volgende reisverslag en nog meer foto's. Binnenkort weer gezellig skypen!
    Dikke smak van je zusje.